Limburg CT nieuw verschijnsel binnen de PLDB

Geplaatst op 22-09-2019
Hits: 1909

Komende zaterdag, 28 september, start zoals bekend de Limburgse damcompetitie. Ook damclub Roermond is weer vertegenwoordigd. Niet onder de vertrouwde clubnaam maar als onderdeel van een nieuw fenomeen binnen de Limburgse damwereld, een samenwerkingsverband tussen Raes DC Maastirhct en damclub Roermond .Helemaal nieuw is de samenwerking tussen beide verenigingen niet immers in de landelijke KNDB-competitie is Limburg CT al jaren een kweekvijver voor jong talent.

Afgesproken is dat het viertal van Limburg CT voor 75% zal bestaan uit dammers van de Midden-Limburgse vereniging. Bijgevolg zal Maastricht voor elke wedstrijd in principe één speler leveren.

In de openingsronde stuit het combinatieteam op het viertal van Cema/De Vaste Zet. Raes DC Maastricht ontmoet het sterke team van Schaesberg. DIOS-Eureka heeft met maar liefst vier kwartetten ingeschreven voor de Limburgse competitie, wellicht een unicum in tachtig jaar dammen in onze provincie. De wedstrijdleiding heeft de vier DIOS-Eurekateams in de eerste ronde als tegenstanders van elkaar geprogrammeerd.

Over de kansen van Limburg CT tegen de Geleense formatie is weinig te zeggen. Veel zal afhangen van de dammers die Geleen in de strijd gooit. De ervaring van de afgelopen jaren leert dat De Vaste Zet juist de subtoppers binnen de club de kans biedt om in de regionale damcompetitie wedstrijdervaring op te doen die indien nodig te gelde gemaakt kan worden in de landelijke competitie. Een te prijzen gedragslijn.

Alle ronden worden gespeeld in Trefcentrum Treebeek.

Het wedstrijdrooster van de competitie vindt u hier.