Damclub Roermond naar landelijke competitie

Geplaatst op 01-04-2012

Damclub Roermond naar KNDB-competitie

Damclub Roermond zal in het seizoen 2012-2013 uitkomen in de nationale damcompetitie.

Nadat een eerdere poging om de leden warm te maken voor deelname aan de landelijke clubcompetitie schipbreuk leed, is er op dit moment voldoende animo onder de leden om de grote stap naar een hoger niveau te wagen. Met enkele versterkingen acht de club zich nu voldoende gerijpt om een succesvolle entree in de KNDB-competitie te maken.

De opmars van Damclub Roermond naar de KNDB-comptitie heeft een pijnlijke bijwerking: de leden zijn in grote meerderheid niet voor het spelen op twee fronten: er wordt of deelgenomen aan de KNDB-competitie of aan de PLDB-competitie. Nu de club in meerderheid heeft gekozen voor een damavontuur op KNDB-niveau zal het noodgedwongen afhaken van DC Roermond bij de PLDB-competitie binnen de Limburgse dambeweging niet meteen met gejuich worden ontvangen.