PLDB-competitie wordt zaterdag hervat

Geplaatst op 24-02-2008

(31.288) Voor sommigen zal het verwarrend overkomen, maar komende zaterdag wordt de PLDB-clubcompetitie van het seizoen 2007-2008 toch heus in volle glorie en in volle omvang hervat. Een intens vreemde gewaarwording zal het zijn. Immers daar waar het door de jaren heen gebruikelijk was dat de bondswedstrijden begin maart waren afgelopen, moeten we dit seizoen nog een keer of vier vol aan de bak zoals dat heet. We zijn heel erg benieuwd hoe de dammers aan het einde van het seizoen deze nieuwe opzet hebben ervaren.

Even het geheugen opfrissen: op 10 september 2007 begon DC Roermond vol goede moed aan een nieuw damseizoen. Een thuiswedstrijd tegen DIOS. Het werd voor ons geen succesdag. We gingen in eigen huis met 10-6 kopje onder.
Op 6 oktober 2007 speelden we, opnieuw een thuiswedstrijd, tegen kampioenskandidaat Roderland. Het werd een dag om maar snel te vergeten. Met niet minder dan 13-3 werden we die zaterdagmiddag in de Jo Gerrishal van het bord gemept.
Pas op 3 november 2007 mochten we tijdens de gezamenlijke ronde in Berg en Terblijt voor het eerst dit seizoen het zoet der overwinning smaken. 10-6 werd het tegen De Ridder. We glommen van trots.

Al enkele jaren worden de uitslagen van de PLDB-competitiewedstrijden vastgelegd in Toernooibase, een particulier initiatief van Piet Bouma. Serverproblemen zorgen er (vandaag?) voor dat deze op zich heel erg mooie en waardevolle website niet te benaderen valt. Van de Limburgse damverenigingen vermeldt alleen DIOS de tussenstand na drie competitieronden. Bij het weergeven van het tussenklassement varen we dan ook geheel blind op hetgeen we op de website van DIOS aantreffen. Een tastbaar bewijs overigens hoe kwetsbaar de PLDB in deze is. Oke. Met dank aan Bram Kole, hier de stand na de derde speeldag (er is nog geen enkele wedstrijd in een gelijkspel geëindigd):
1 Roderland     3   6   34
2 Schaesberg    3   4   29
3 De vaste zet  3   4   26
4 Maastricht    3   4   25
5 DIOS          3   2   24
6 Eureka        3   2   20
7 Roermond      3   2   19
8 de Ridder     3   0   15
Deze ranglijst kwam tot stand na de volgende uitslagen in de tot nu toe gespeelde ronden:
1e ronde: 8 september 2007
DC Roermond - DIOS		6-10
Roderland - De Ridder		11-5
Schaesberg - Cema/De Vaste Zet	7-9
Eureka - Raes DC Maastricht	6-10

2e ronde: 6 oktober 2007
DIOS - Raes DC Maastricht	7-9
Cema/De Vaste Zet - Eureka	11-5
De Ridder - Schaesberg		4-12
DC Roermond - Roderland		3-13

3e ronde: 3 november 2007
DIOS - Eureka			7-9
Raes DC Maastricht - Schaesberg	6-10
Cema/De Vaste Zet - Roderland	6-10
De Ridder - DC Roermond		6-10
Straks meer over de wedstrijdenreeks van 1 maart a.s.

De link naar de PLDB-uitslagen blijkt onlangs te zijn gewijzigd. Als u hier klikt komt u op de juiste pagina terecht.