Jeugdkerstdamtoernooi in Roermond

Geplaatst op 17-12-2006

Vrijdagavond is het eindelijk zover. Dan komt de jeugd van dammend Limburg in Roermond bijelkaar om daar elkaars damkrachten te gaan meten. De opzet van het project 'Jeugd ontmoet jeugd' is evenwel niet primair gericht op het prestatie-element. De Olympische gedachte van het deelnemen dat centraal staat, en het winnen slechts een secundaire rol speelt is kenmerkend voor deze toernooicyclus.

De opzet van Jeugd onmoet jeugd is dan ook om de jeugdleden onder elkaar in een kort tijdsbestek van maximaal tweeeneenhalf uur veel partijtjes te laten spelen, om op die manier vaardigheid in het dammen te krijgen, maar tegelijkertijd ook om tegen zoveel mogelijk tegenstanders te spelen.

Natuurlijk zal er een winnaar of winnares uit het Roermondse toernooi komen, dat staat buiten kijf, en het moet al heel vreemd lopen wil de eerste prijswinaar niet uit Geleense hoek komen. In Geleen immers wordt al zoveel jaren aktief gewerkt onder de jeugd dat de voorsprong op de overige verenigingen niet in korte tijd te dichten is.
Gelukkig zal elke deelnemer een herinnering aan deze damavond mee naar huis krijgen, zodat elke plaats op de ranglijst gewaardeerd wordt.

Wilt u nog met uw dammende jeugdgroep deelnemen?
Dat kan, heel graag zelfs, maar we zien uw aanmeldingen graag een beetje bijtijds binnenvallen.

Het toernooi vindt plaats a.s. vrijdagavond 22 december vanaf 19 uur in de Sporthal in Roermond.
Aanwezig zijn om 18.45 uur i.v.m. loting en dat soort zaken.

Uiterste dag van aanmelding: woensdag.