25e keer tegen Roderland: Roderland op koers naar zoveelste Limburgse titel

Geplaatst op 11-12-2006

Het ene na het andere team moet er aan geloven. Roderland, puttend uit een spelerspotentieel dat met de grootste moeite leidt tot het kunnen formeren van een volwaardig competitieteam, lijkt na de vijfde wedstrijddag al gekroond te kunnen worden als de nieuwe kampioen van Limburg.

Kennelijk is geen enkel team opgewassen tegen de sluwheid waarmee dit team door de Limburgse competitie wandelt. De twee naaste belagers, Cema/De Vaste Zet en Raes DC Maastricht, werden dan wel ternauwernood door de Kerkraadse formatie teruggewezen, de overige tegenstanders in de voorgaande wedstrijden kwamen er niet of nauwelijks aan te pas. Met dubbele cijfers gingen ze een voor een kopje onder.

En uitgerekend tegen die tegenstander mogen wij het zaterdagmiddag opnemen, voorwaar geen klusje dat je even tussendoor doet.

Wanneer we teruggrijpen op het verleden - eerder behaalde resultaten zijn geen garantie voor het heden - gaan we tegen de ploeg van Brion en Olga ook dit seizoen weer een schitterende prestatie neerzetten.

In een nog niet zo grijs verleden speelden we als het ware de antennes van het dak, en toch gingen we per saldo, als het er op aan kwam, totaal onderuit. Ook de wedstrijden die we kantje boord verloren, speelden we uitstekende partijen en gaven we de zuiderlingen niets kado. Dat laatste zullen we dit jaar ook niet doen, enerzijds komen wij onze sportieve verplichtingen ten opzichte van onze medeteams voor de volle 100% na, maar ook wijzelf zijn gebrand op een stunt.

Natuurlijk willen we in ons jubileumjaar, waar we tot nu toe in competitieverband voor ons doen goed gepresteerd hebben, die mooie reeks tegen de koplopers voortzetten. Een waarschuwing aan het adres van Brion c.s. is geen grootspraak, ze weten in het Kerkraadse intussen dondersgoed dat Roermond nooit een gemakkelijke tegenstander geweest is, dat zij het tegen ons altijd moeilijk, soms zelfs heel moeilijk hebben gehad. En die traditie zetten wij, als we daartoe in de gelegenheid worden gesteld, onverdroten voort.

Natuurlijk, aan onze stand verplicht..

Overigens speelde Damclub Donderberg / Damclub Roermond tot dusverre 24 keer tegen De Kroonschijf, VOS/De Kroonschijf, opnieuw De Kroonschijf en Roderland. Wiel Okrogelnik was in elk van die 24 wedstrijden (!!) van de partij. Hij scoorde daarin 30 punten. Wim van Rooy z.g. is met 21 punten nog altijd tweede in de prestatielijst tegen Roderland en haar voorgangers.

Toen de club nog De Kroosnchijf heette wonnen wij zeven keer op rij. De laatste van de 8 overwinningen die wij in die lange reeks lieten aantekenen dateert intussen alweer van 15 januari 1988. In de thuiswedstrijd wonnen wij destijds met 9-7.