Clubkampioenschap 9: Afmeldingen beinvloeden bezoek aan clubavond

Geplaatst op 11-11-2006

Diverse afmeldingen zorgden er voor dat de clubavond gisteren voor het eerst dit seizoen heel rustig verliep. Rustig in die zin dat het anatal aanwezigen beduidend minder wad dan we de afgelopen maanden gewend zijn.

Dat nam echter niet weg dat er door de negen bezoekers driftig voor het clubkampioenschap gedamd is. Op een na vergden de partijen de volle bedenktijd.

Piet Snellens deed hele goede zaken. Hij hield tegen Jos Werson lange tijd goede tred en het leek er op dat hij tegen Jos moeiteloos een punt zou gaan scoren. Dat punt kwam er, dikverdiend overigens, maar zonder moeite en inspannning ging dat evenwel niet. Tot de laatste zet moest Piet beducht zijn op verraderlijke wendingen in de stelling, maar hij bereikte de remise haven. Dat hij blij was met de remie laat zich blijken.

Ook Maurice Weijers liet een punt aantekenen. Hij streed tegen Leon Zeegers en waarschijnlijk omdat de klok Maurice nu eens niet parten speelde, kon hij vrijuit het eindspel induiken. Daar oogste hij wat hij in het middenspel had opgebouwd. Voor Leon betekende de remise geen teleurstelling.

Ook Jeroen Huskens vergrootte zijn puntenaantal met één. Tegen Wim Sanders kwam Jeroen bewonderswaardig goed uit de opening en ook in het middenspel bleef hij kranig stand houden. Hij had zelfs de euvele moed om een remise-aanbod van Wim af te slaan, omdat hij kansen zag om de volle winst te pakken. Zover liet IJzeren Wim het niet komen. Tcoh een puntendeling.

Roy Loor zou voor een halve winst getekend hebben, maar helaas voor hem ging die wens niet in verulling. Zijn tegenstander kwam vlak voor sluitingstijd binnen stormen, waardoor een Loorse overwinning op de klok de mist inging. Een snel gespeelde opening gaf zijn tegenstander, ondanks zijn tijdnadeel, een adempauze: 25 zetten in de resterende 45 minuten. Of Roy zich door de bijna-zege ten onrechte rijk gerekend heeft zal een raadsel blijven. Wel staat nu in de boeken dat de voorzitter tot twee keer toe een zwakke voortzetting afleverde, waarbij de tweede met fatale afloop. Voor de stand maakte het allemaal niet zo heel veel uit, er ontstonden door de uitslagen van gisterenavond slechts marginale verschuivingen.

Ranglijst per 11-11-2006 na  39 van de 91 partijen

1 (  1 ) W.Okrogelnik       	5  	5  	0  	0 	10   	(    52 )
   2 (  2 ) W.Sanders          	7  	3  	4  	0 	10   	(    38 )
   3 (  5 ) J.Hannen           	5  	3  	2  	0  	8   	(    42 )