Damclub Roermond support basisschool in Haelen

Geplaatst op 24-10-2006

In 2007 wordt de finale voor het schooldammen basisonderwijs georganiseerd in het Midden-Limburgse Haelen. De Limburgse kampioen van enkele jaren geleden zal dan optreden als gastheer voor de leerlingen van het basisonderwijs die op 10 februari volgend jaar een gooi zullen door naar de Limburgse schooldamtitel.

De kontakten van onze vereniging met basisschool De Leerlingst dateren al van enkele jaren geleden, maar dit jaar levert het samenwerkingsverband hopelijk ook concrete resultaten op. Onlangs is er tussen de school en de damclub de afspraak gemaakt dat voorafgaand aan de schooldamwedstrijden (zowel voor de regionale wedstrijden in de Leudalgemeenten als voor de daaropvolgende Limburgse eindstrijd) door leden van de damclub op de school in Haelen een aantal instructielessen zullen worden verzorgd.

Bij een eerste inventarisatie mochten we vaststellen dat er ruim 15 belangstellende leerlingen zijn die aan deze lessen zullen deelnemen.

De eerste instructiemiddag zal plaatsvinden op vrijdag 10 november in Haelen.

Blijf via deze website de verdere ontwikkelingen volgen.