Open LK rapid, openingsronde in Roermond

Geplaatst op 22-03-2019
Hits: 2062

Dit jaar wordt er weer een Open LK rapid georganiseerd.

Dit kampioenschap bestaat uit een aantal afzonderlijke toernooi-avonden - te organiseren door de verenigingen die hiervoor belangstelling hebben - waaraan elke dammer kan deelnemen. Het aantal deelnemers per avond is helaas afhankelijk van de mogelijkheden ter plaatse.

Bij elk toernooi zijn punten te verdienen voor een klassement waaruit uiteindelijk de LK rapid voortkomt. De waardering per toernooi is hieronder vermeld.

Damclub Roermond bijt wat het organiseren betreft de spits af.

Op 22 maart vindt het toernooi om het Open rapidkampioenschap van Roermond plaats.

We beginnen om 20 uur en we spelen 6 ronden Zwitsers met een speeltempo van 12 minuten plus 5 seconden per zet.

Zolang er nog plaats is in het speellokaal kunnen alle Limburgse dammers zich voor deelname aanmelden en op die manier punten voor het LK rapid verdienen.

Ons clublokaal biedt plaats voor 30 dammers. Aanmelding is dus dringend gewenst.

Aanmelden: Klik onderstaand e-mailadres aan en vermeld in het bericht de persoon/personen die u wil aanmelden. U stuurt uw e-mail naar Coördinator rapiddammen Roermond.

Het hoogsteindigende lid van damclub Roermond wordt gekroond tot clubkampioen van de Roermondse damclub. Jack Sijbers verdedigt hier zijn titel.

De cyclus om het LK rapiddammen bestaat verder uit de volgende toernooien:
vr. 12 april 2019: rapiddammen bij DIOS-Eureka
wo. 24 april 2019: rapiddammen bij Raes Maastricht
di. 14 mei 2019: rapiddammen bij Cema/Vaste Zet

De wedstrijdvoorwaarden, zoals vastgesteld door de coördinator wedstrijdzaken PLDB:

Per toernooi zijn de volgende punten te verdienen.
1e: 25 punten
2e: 18 punten
3e: 15 punten
4e: 12 punten
5e: 10 punten
6e: 8 punten
7e: 6 punten
8e: 4 punten
9e: 2 punten
10e: 1 punt
Bij gelijk eindigen (punten + WP + SB op plekken met punten, worden de punten opgeteld en gedeeld door het aantal gelijkeindigenden)

Degene met het hoogste totaal aantal punten over de vier toernooien samen is de Limburgs Kampioen Rapid 2019. Het is niet noodzakelijk om alle vier de toernooidagen deel te nemen.

22-03-2019: 191