Rapiddammen bij DC Roermond

Geplaatst op 05-04-2011
Hits: 2789

Vrijdag 8 april organiseren we een onderling rapiddamtoernooi. Omdat we nog niet zo heel veel ervaring hiermee hebben zullen we het voorgenomen clubkampioenschap rapiddammen uitstellen tot na de zomervakantie. Jullie houden dat tegoed.

Vrijdag bieden we ons zelf dus een unieke kans om wat praktische ervaring op te doen. Afhankelijk van het aantal clubavondbezoekers spelen we een rondtoernooi of misschien wel in twee groepen, dit in het geval het heel druk wordt.

Rapiddammen is een spelvariant die inligt tussen het reguliere, het gebruikelijke normale, dammen zeg maar, en het sneldammen. De bedenktijd is iets aangepast ten opzichte van het sneldammen, maar weer veel korter dan bij een normale dampartij.

We spelen dus partijen van 15 minuten per speler voor de hele partij. Optie 15 + 2 voor de kenners onder ons: 15 minuten plus 2 seconden extra voor elke uitgevoerde zet. Optie 23 bij de digitale klokken dus. Maximaal 7 partijen.

Als er belangstellenden van buiten onze vereniging zijn: wees welkom.

Veel plezier!