Roermondse dammers massaal naar Friesland

Geplaatst op 21-03-2011

Damclub Lemmer (Friesland) bestaat dit jaar 75 jaar. Ter gelegenheid van dit jubileum organiseert de club, zoals gebruikelijk bij een jubileum, een groot jubileumtoernooi in haar clublokaal.

Bij het zeventig jarig bestaan van de vereniging, vijf jaar geleden dus alweer (zie Lemmer 2006), was onze vereniging met een afvaardiging in Lemmer actief.

Voor het komende toernooi heeft damclub Roermond een uitnodiging ontvangen, en die is bij de leden uitermate positief ontvangen. Niet minder dan zeven leden van de club, aangevuld met twee gastspelers, vertrekken komend weekend naar de op een na mooiste provincie van ons land om daar zaterdag hun (dam)kunsten te gaan vertonen.

Vrijdagmiddag vertrekken Wiel Okrogelnik, Jack Sijbers, Ger Pisters, Rob Aartsen en Louis Peters naar Lemmer voor een driedaags bezoek aan de havenstad. Zaterdag voegen Roy Loor, Joop Verstappen, Jac Hannen en gastspeler Leroy Langerak zich bij dit gezelschap. Zij keren zaterdagavond weer naar Limburg terug.