Clubkampioenschap 6: Volle bezetting tijdens de clubavond

Geplaatst op 08-11-2003

Een ongekende weelde: de clubavond van 7 november telde een volle bezetting, alle leden / deelnemers aan de onderlinge waren op de clubavond aanwezig. Dat dat gegeven een stimulerend effect heeft op de partijen moge duidelijk zijn.
Wiel Okrogelnik had betrekkelijk weinig moeite met Roy Loor. Ger Pisters kwam al vroeg in de partij op een schijfwinst en de afwikkeling vroeg dan weliswaar tijd, maar was voor de Herkenbossenaar een kwestie van nauwkeurig afwikkelen.
Verrassingen waren er ook. Wim Sanders leek tegen Maurice Weijers op een overwinning af te stevenen, zeker toen hij een schijf naar de damlijn bracht en bovendien een schijfwinst boekte. Toch presteerde Maurice het schier onmogelijke: hij pakte vanuit die penibele toestand toch nog een punt, zijn eerste. Voor Wim een teleurstelling van formaat.
Leon Zeegers was hard op weg om Jos Werson op zijn tweede nederlaag te tracteren. Toen hij in het middenspel een schijf pakte leek het pleit beslecht. In de afwikkeling naar de volle winst ging Leon evenwel behoorlijk in de fout. Eerst stelde hij Werson in de staat om een doorbraak naar de damlijn te forceren, waarna er uiteindelijk zowaar een overmachtseindspel ontstond waaruit Werson uiteindelijk als trotse overwinnaar tevoorschijn kwam. Sneu voor de man uit Posterholt die daarmee onder de 50%-score dook.

De uitslag van de partij tussen Jack Sijbers en Jozef Bechoe was bij het ter perse gaan van dit bericht nog niet bekend.

De stand na de op 7 november 2003 gespeelde partijen luidt:

G.Pisters....... ......5 3 2 0 8

J.Werson........ .....6 2 3 1 7 (+ 1)

J.Sijbers.......... ....3 3 0 0 6 (+1)

W.Okrogelnik.......5 2 2 1 6

W.Sanders...........4 1 3 0 5

J.Bechoe..............3 2 0 1 4 (+ 2)

L.Zeegers.............5 1 2 2 4

R.Loor.................3 1 1 1 3

P.Eikelenberg.......4 0 3 1 3

J.Hannen..............1 1 0 0 2 (+ 1)

M.Weijers.............3 0 1 2 1