Drie blauwe remises bij Schaesberg - Roermond

Geplaatst op 22-12-2018

Met vier puntendelingen werd vanmiddag de competitiewedstrijd tussen Damclub Roermond en de collega-dammers uit Schaesberg afgesloten. Drie blauwe remises bekroonden dit adembenemende duel.

Marcel Maertzdorf was de eerste die gelukwensen in ontvangst mocht nemen. Hij hield Wiel Okrogelnik bekwaam op een remise.

Niet minder knap was de puntendeling die Ger Pisters liet registreren tegen Leen de Rooij.

Zo mogelijk nog knapper was de prestatie van Jeroen Huskens. Hij pakte een punt tegen meervoudig Limburgs veteranenkampioen Wiel Maertzdorf.

In spanning kabbelde toen nog de partij tussen Wim Sanders en Andre Maertzdorf naar een climax toe. Het ratingverschil van meer dan 250 punten kwam in de uitslag niet tot uiting. Integendeel zelfs. Wim Sanders werd de held van de middag toen hij een zwaarbevochten punt veilig stelde en daarmee voor het Roermondse team een 4-4 op het scorebord bracht.

Voor Schaesberg betekende deze uitslag het eerste verliespunt in deze competitie, en dat verliesje werd nog eens versterkt door de 6-2-winst van DIOS-Eureka op het viertal van Cema/De Vaste Zet.

Met 3 bordpunten tegen DIOS-Eureka 1, 4 tegen Schaesberg en 4 tegen DIOS-Eureka 2, de top-3 in de competitie, maakt damclub Roermond zich gesterkt op voor de nog komende vier wedstrijden in 2019.