NIEUWE TENUES VOOR DAMCLUB ROERMOND

Geplaatst op 23-01-2015

Nieuwe tenues voor Damclub Roermond

Een bijdrage van Wim Sanders

19 december 2014, vrijdagavond. De jaarlijkse sneldamkampioenschappen van de vereniging. Met slechts 7 deelnemers dit jaar een monumentaal dieptepunt. Een verslag over het “Toernooi van de armoede'' leest u elders op deze webstek.

Voor het hoogtepunt van de avond moet je echter in het naburige cafégedeelte van de Jo Gerrishal zijn. Een optreden van Dwayne and the TexMeXplosion. Flaco Jimenezklanken met prachtige accordeonmuziek, vocalen, gitaren en niet te vergeten het slagwerk.

Intussen zijn de sneldammers klaar met hun eigen schuif- en slagwerk en begeven zij zich richting muziekpaleis. Eigenlijk veel gezelliger, toch? Jim Reeves komt ook voorbij met zijn klassieker “He’ll have to go”. Nou ja, Jim zelf niet gezien. Zijn evergreen wordt uitgevoerd door Dwayne en consorten.

Een nog hoger hoogtepunt volgt omstreeks 23 uur. Een van TexMeXplosionisten, niemand minder dan percussionist en zaalhouder Jacque, reikt het eerste poloshirt met vereniging- en sponsornaam uit aan voorzitter Roy Loor. Een kledingstuk waarin we onze competitie voorzetten en hopelijk tot een goed einde zullen brengen. Dit alles vindt plaats in ons eigen damzaaltje. Jacques echtgenote Saskia deelt mee in de vreugde.

Uiteraard mogen we niet onvermeld laten dat de hele avond in het teken staat van de gloednieuwe website van Jacque en Saskia. Op www.tcafe,nl leest u alle informatie over hun Café waarin ze al hun professionele energie stoppen. Ook aankondigingen van bands die de muziekavonden in de nabije toekomst zullen opsieren, vindt u op hun site. Wat dat betreft komen de bezoekers echt niets te kort.

Bedankt Saskia en Jacque voor jullie gebaar! En nu snel terug naar de voortzetting van de Music Night Special Edition. Dwayne staat al klaar voor zijn volgende optreden.