Sneldammen als blikvanger

Geplaatst op 14-09-2013

Traditioneel wordt bij de meeste damverenigingen de eerste clubavond van een nieuw seizoen door de dammers aangegrepen om een sneldamtoernooi(tje) te houden. Bij Roermond is dat al niet anders. Niet iedereen voelt zich geroepen om te gaan Blitzen, maar voor de ware liefhebbers heeft het sneldammen wel iets in zich dat strijdlust, spanning, emotie en ongedwongen schuiven met elkaar combineert.

Om de een of andere reden is de uitslagentabel niet in mijn paperassenwinkel terechtgekomen. De juiste eindstand kan ik u dus niet geven. Karel Leemreize, geen sneldammer van huis uit, profiteerde gisteren optimaal van de aangereikte kansen. Tegen zijn eigen verwachtingen in werd hij eerste, waarbij zijn Blitzsieg op Wiel Okrogelnik ('hij ontweek een eenvoudige combinatie om vervolgens een bok te schieten") een opsteker was.

Het was gezellig druk tijdens de eerste echte clubavond van het seizoen. Als deze levendige animo een voorbode is voor de opkomst in de komende maanden zit het binnen de club wel snor.

Uitslag sneldamtoernooitje op de eerste clubavond.

1. Karel Leemreize, 12 uit 7
2. Ger Pisters, 11 uit 7
3. Wiel Okrogelnik, 9 uit 7
4. Peter Hernaamt, 6 uit 7
5. Roy Loor, 5 uit 7 (23 sb)
6. Jos Werson, 5 uit 7 (21 sb)
7. Jeroen Huskens, 4 uit 7 (33 sb)
8. Dordy Suijlen, 4 uit 7 (27 sb)

Wim Sanders won met 3-1 een mini-tweekamp tegen Leon Zeegers.

Volgende week vrijdag start de onderlinge competitie. Voor die avond staan de volgende duels op de rol: R.Aartsen - J.Hannen; J.Sijbers - W.Sanders; D.Suijlen - J.Huskens; K.Leemreize - P.Hernaamt; R.Loor - G.Pisters en J.Werson - W.Okrogelnik.