PLDB (01) Convocatie jaarvergadering PLDB

PROVINCIALE LIMBURGSE DAMBOND
Secr. Jac. Hannen, Tergouwen 12, 6051 JE Maasbracht. Tel. 0475-465083

UITNODIGING

voor het bijwonen van de
68e ALGEMENE LEDENVERGADERING
van de
PROVINCIALE LIMBURGSE DAMBOND

De jaarvergadering vindt plaats op vrijdag 11 juni 2004 in het clublokaal van damvereniging Cema/De Vaste Zet, zijnde het Buurtcentrum de Heremiet, Kluis 50, Geleen.
De vergadering begint om 19.30 uur (half 8 dus).

AGENDA

1. Opening.

2. Vaststellen van de notulen van de Algemene jaarvergadering van 23 mei 2003.

3. Ingekomen stukken.

Jaarverslag KNDB en agenda met toelichtingen voor de Bondsraadsvergadering van 26 juni 2004.

4. Jaarverslagen.
4a. Jaarverslag secretaris.
4b. Jaarverslag penningmeester.
- Financieel verslag over 2003.
- Begroting 2004.
4c. Jaarverslag Financiële commissie (onder voorbehoud)
4d. Jaarverslag Commissie Wedstrijdzaken.
4e. Jaarverslag Coördinator jeugdzaken.
4f. Jaarverslag Diplomaconsul.
4g. Jaarverslag Verenigingsondersteuner. P.M.
4h. Jaarverslag Ledenadministrateur.

5. Bestuursbeleid.

Het bestuur heeft een Brandbrief PLDB geschreven. Deze zal hier worden besproken.
De notitie is bij deze convocatie gevoegd.

6. Bestuursverkiezing.

Gezien de recente ontwikkelingen binnen de PLDB die om uiteenlopende redenen hebben geleid tot het terugtrekken van de heren H.D. van Gortel en J.Gorissen uit de bestuurlijke functies, is het bestuurlijk kader binnen de PLDB, na het eerdere vertrek van de heer A. Damen, nu afgeroomd tot vier personen.

Er dienen op korte termijn vacatures te worden ingevuld voor het voorzitterschap, het penningmeesterschap en voor coördinator teamwedstrijden.

Voor de rol van verenigingsondersteuner dient nog een functionaris te worden benoemd.

7. Bestuursvoorstellen.

Er zijn geen bestuursvoorstellen.

8. Behandeling verenigingsvoorstellen.

Raes DC Maastricht stelt hetvolgende voor:
Vele Limburgse dammers zijn lid van meerdere Limburgse damclubs en spelen voor vaak voor verschillende clubs nationaal en provinciaal. Deze spelers betalen ook 2 keer de bondscontributie. Deze Limburgers betalen dus eigenlijk dubbel voor de kosten die het dammen in den lande maakt. Vandaar het volgende voorstel dat in het voordeel is van de Limburgers die nationaal en provinciaal willen spelen. Verder zouden clubs die overtallig zijn voor een team in de PLDB competitie leden kunnen leveren aan andere clubs zonder dat Bondscontributieafdracht in het geding is..

Voorstel 1

Elke speler hoeft maar KNDB-lid en automatisch PLDB-lid te zijn via slechts een Limburgse club. Het lid mag indien hij voor deze club nationaal speelt toch provinciaal spelen voor een andere Limburgse club, waarvoor de laatste club geen KNDB contributie hoeft af te dragen. Uiteraard mag iedereen maar voor een club provinciaal uitkomen gedurende een seizoen.

Voorstel 2
De PLDB competitie en de Persoonlijke kampioenschappen van Limburg worden nu sequentieel gespeeld, het voorstel is om deze nu parallel te spelen hetgeen betekent dat de provinciale competitie van September t/m April wordt gespeeld en dat de persoonlijk Limburgse ook al in Oktober start en duurt tot einde Mei.
De spelers die alle drie de competities spelen zal het geen verschil in belasting zijn. De spelers die landelijk (40)+provinciaal (64) spelen zullen nu gemakkelijker aan parallel aan beide competities kunnen deelnemen omdat er meer vrije zaterdagen tussen de competities zijn.

9. Vaststellen contributieafdracht 2004.

Het bestuur stelt voor om de contributie-afdracht aan de PLDB te handhaven op het huidige peil.
In concreto betekent dit, dat alleen een ev. aanpassing van de bijdrage die de leden aan de KNDB verschuldigd zijn, aan de leden van de PLDB zal worden doorberekend.

De onderscheiden contributiebijdragen per kwartaal vanaf 1 januari 2004 luiden dan als volgt:
Senioren: € 7,25 , junioren € 4,30 , aspiranten € 3,00 en pupillen en welpen € 2,15 .
Ereleden zijn alleen de bijdrage aan de KNDB verschuldigd: € 5,00 .

10. Bespreking agenda jaarvergadering KNDB op 26 juni 2004.

De stukken voor de jaarvergadering van de KNDB zullen ter vergadering in behandeling worden genomen. Toelichting door Bram Verhoef als lid van de Bondsraad.

11. Rondvraag.

12. Vaststellen volgende jaarvergadering.

14. Sluiting.

Maasbracht, mei 2004 J.Hannen, secr.

De jaarstukken die bij deze ledenvergadering horen kunt u vinden op de website van DC Roermond die ons de ruimte welwillend ter beschikking stelde.
U kunt de betreffende jaarstukken vinden op www.damclubroermond.nl. We vertrouwen erop dat elke vereniging zelf voor het afdrukken van de stukken overgaat. Gelet op de beschikbare tijd die ons nog rest tot aan de ledenvergadering kunnen we hier doorlooptijd (geen extra tijdverlies voor verzending) besparen.

Indien na het verzenden van deze convocatie bij het secretariaat nog stukken bestemd voor de jaarvergadering binnenkomen, zullen deze ook via de genoemde internetsite worden gepubliceerd.